De allerlaatste berichten uit Roemenie!

24 september 2012 - Floresti, Roemenië

Hoii lieve iedereen!

Daar ben ik nog even kort met een korte update vanuit Roemenie. Ik had jullie beloofd nog te vertellen hoe mijn ervaringen waren op de vrouwenconferentie.

De vrouwenconferentie:
Afgelopen woensdag (19-09-'12) reden we in de ochtend weg met alle vrouwen in een grote touringbus naar de plaats van bestemming. Het hotel waar we de conferentie zouden gaan hebben ligt een klein half uurtje buiten Cluj. Geweldig mooi tussen de bergen (zie foto's).

Het thema van de conferentie was: Leg je maskers af. Een pittige thema. Want je moet jezelf laten zien, kwetsbaar zijn!
We hadden elke ochtend en elke avond een dienst waarin Gods aanwezig duidelijk aanwezig was. Verders hadden we in de middagen creatieve workshops.
Ik had de leiding over de 1 workshop: een spiegel versieren. Geweldig leuk om te doen en het was het meeste in trek!
Wat hebben de vrouwen een geweldige creativiteit! Het raakte mijn hart zoo!

Verders heeft God mij ook aangeraakt! Hij heeft mij vrijgemaakt! God is zoo goed!

Zaterdag was het helaas alweer de laatste dag. Einde van de middag kwamen we weer aan bij de organisatie waar de vrouwen op eigen gelegenheid naar hun eigen huis zouden gaan! Alle vrouwen waren zoo blij, vrij en enthousiast door de conferentie.
Zoo ontzettend mooi en ontroerend te zien. Moeilijk om uit te leggen.

Zondag waren ze nog net even enthousiast, blij e.d over de conferentie als zaterdag! Bid mee dat ze dit blijven vasthouden in de duisternis waar ze in wonen!
Tijdens de zondagse dienst hebben we veel geweldige, mooie, hart touching getuigenissen mogen horen! Wat is God goed!
Vrouwen zijn vrijgezet van dingen, vrouwen hebben hun hart aan Jezus gegeven, ze hebben dingen beleden, er is een last van hun schouders gevallen, hebben God gezien, hebben beelden gezien, woorden gekregen, zijn bemoedigd en versterkt!
AMEN!!

Natuurlijk is het heel moeilijk om dit alles in een blog te zetten. Maar geloof en bid met me mee dat dit weekend een krachtige uitwerking zal hebben op hun gezin, mannen, en omgeving! Want mijn geloof en verlangen is: deze Roma-wijk gaat veranderen en Gods licht zal daar gaan schijnen en de duisternis zal volledig verdwijnen!

Vertrek naar NL:
Nog 2 nachtjes slapen en dan vlieg ik alweer naar NL. Sjonge jonge, wat is de tijd omgevlogen. Momenteel heb ik bijna alles al ingepakt en ben ik al een beetje bezig met afscheid nemen. Dat valt niet mee. Er zijn al wat traantjes gevallen. Wat wil je als je ervaart dat dit je thuis is geworden. Hoe gek het misschien ook klinkt. Maar Nederland voelt momenteel niet meer als mijn thuis.

Ik ga naar NL terug om alles te verwerken wat er de afgelopen 10 maanden allemaal is gebeurd en na te denken en te bidden voor wat God met mijn leven wil. Welke weg wil God dat ik in sla? Welke keuzes moet ik maken? Belangrijke dingen om over na te denken en tijd voor te nemen.

Morgen (dinsdag):
Morgen ga ik afscheid nemen van de kids. Ik ga de Roma-wijk in en ze allemaal een dikke knuffel geven en nog even snel wat foto's schieten, haha.
Verders het kinderwerk overdragen en dan is eigenlijk mijn allerlaatste werkdag alweer voorbij.

Woensdag:
Ga ik in de ochtend nog een half uurtje a 45 min even langs bij de vrouwenochtend. Wat ga ik alle vrouwen en kids mega missen!

Tot zover de laatste berichten uit het, nog heerlijke nazomerse weer (rond de 28 graden) Roemenie!